Dacia a anunțat rezultatele comerciale pentru piața din România. Au fost înmatriculate peste 40.000 de mașini construite de producătorul autohton.
Dacia anunță că, în România, au fost înmatriculate, în 2023, 46.124 de vehicule ce poartă logo-ul Dacia, în creștere cu 14,8% față de cele 40.179 de unități comercializate în anul precedent. Dacia își menține poziția de lider pe piața din România, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
În premieră pentru producătorul românesc, în 2023 topul celor mai vândute 5 modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia. Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață.
Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022. În ultimul său an de comercializare, cea de-a doua generație a Daciei Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent. Versiunea de top Extreme a reprezentat 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi din clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.
Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 unități (+16,9% față de cele 8.492 vehicule vândute în 2022). Cea mai mare parte a vânzărilor, anume 92%, a fost reprezentată de versiunea Stepway.
Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Modelul Jogger a ocupat locul 5 al clasamentului, cu 4.175 unități înmatriculate în 2023. Versiunea Hybrid 140 a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.